top of page

לבקש הרבה כסף אומר שאני חזירה

לבקש הרבה כסף אומר שאני חזירה

1. האם זו האמת? כן

2. האם את יכולה לדעת בוודאות שזאת האמת? לא. ממש לא

(אני שמה לב שאני לא חושבת על אנשים אחרים שהם חזירים אם הם מבקשים הרבה כסף - אלא שהם מקצוענים...)

3. איך את מגיבה כשאת מאמינה במחשבה?

אני מתייסרת כשאני מגישה הצעת מחיר

אני מורידה עוד קצת מהמחיר שחשבתי עליו

אני מרגישה לא נוח ולא נעים לי

עולים בי ספקות אם מה שאני מציעה באמת ממש ממש טוב.

עולים בי רגשות סלידה וכעס על עצמי

ויוצאת גם אשמה שאני לא בסדר ושאני צריכה להיות נדיבה ולתת לתת לתת...

ואני פוחדת, מה אבא יחשוב על זה... הוא לא יאהב אותי חזירה...

ובגוף אני מרגישה לחץ בראש וסביב העיניים

ומן תחושת כהות שהיא ההפך מתחושת חיות

החזה יש כובד והנשימה כבדה...ובאזור

את בעלי העסקים שלהם אני מעבירה את הצעת המחיר אני רואה כמסכנים שאין להם כסף ואני צריכה להתחשב בהם,

ואל עצמי אני מתייחסת שמה שאני נותנת אף פעם לא ממש ממש טוב ולא מספיק משמעותי.

אז מה את מרוויחה מלחשוב את המחשבה הזו?

שאני בצד של אבא. אני חושבת כמו אבא והוא יקבל ויאהב אותי ככה.

ולא רק אבא... גם אנשים אחרים שחושבים כמוהו

והמחשבה הזו שומרת אותי במקום שמבקש מחירים נמוכים ועוצרת אותי מלהפוך ל״רודפת בצע״.

אני חוששת שאם לא אחשוב את המחשבה הזו אני אהיה חזירה, כולם יחשבו ככה ואף לקוח לא יבוא...

האם המחשבה הזו מביאה לך מתח או שלווה? מתח

האם את יכולה למצוא סיבה להרפות מהמחשבה? כן. בגלל שאני רואה שהמחשבה הזו תוקעת אותי והיא לא בהכרח נכונה...

4. מי תהיי ללא המחשבה?

מפחיד להיות בלי המחשבה...

רק לרגע אחד...

בלי המחשבה אני נכנסת לעולם חדש...

אני מרגישה טוב עם מה שיש לי לתת. אני מרגישה שזה בא ממקום אמיתי.

אני שמחה עם הנתינה ומרגישה הרבה יותר פתוח גם לכסף לזרום בחזרה

אני רואה איך שה"הרבה כסף" שאני מקבלת עוזר לי להיות יותר נדיבה ולרצות לעזור ולתת יותר

אני בטוחה בעצמי. בטוחה בידע, בהבנה ובאינטואיציה שבאים מתוכי,

ואני נדיבה.

אני מתרחבת והנשימה הופכת קלה יותר ואני רואה עצמי מתחברת ללקוחות שלי ממקום של אהבה ונדיבות ורצון שיצליחו.

היפוכים

א. לבקש הרבה כסף לא אומר שאני חזירה

  • כי אני נותנת ערך עבור הכסף הזה

  • כי זה גורם לי להיות יותר במקום של נתינה

  • כי הלקוחות מבינים שמה שאני עושה עבורם הוא איכותי

ב. לבקש הרבה כסף אומר שאני נדיבה

  • זה מה שזה מעורר בי.

  • אני מרגישה שבעל העסק מבין את הערך שהוא מקבל ואני הופכת להיות הרבה יותר נדיבה

  • אני יותר רגועה כלכלית, מה שמאפשר לי להיות יותר נדיבה

לא לבקש הרבה כסף אומר שאני חזירה

כי אז אני עובדת בלחץ ובהרגשת נחיתות ואני לא מספיק רחבה כדי לתת את המקסימום


bottom of page