top of page

אני צריכה להצליח

אני צריכה להצליח (בעסק)

(במובן של לעשות הרבה כסף)

1. האם זו האמת? כן

2. האם את יכולה לדעת בוודאות שזאת האמת? כן

מה קורה במציאות? לא הצלחתי עד עכשיו

אז את יכולה לדעת בוודאות?

את יכולה לדעת יותר טוב מהמציאות?

3. איך את מגיבה כשאת מאמינה במחשבה (ואת לא מצליחה...) ?

אני בלחץ. במתח

יש תחושה של נחישות. נחישות כוחנית ונוקשה

חורקת שיניים, לחץ בלסתות, לחץ בראש

כאילו, אני אעשה את זה אבל בכוח.

איך את מתייחסת לאחרים?

שהם יותר טובים ממני, הם יודעים בדיוק מה לעשות

איך את מתייחסת לעצמך?

שאני צריכה לעבוד קשה בשביל זה

שאני לא באמת טובה, שאני לא מספיק טובה כדי להצליח

ואני פוחדת ממה שיקרה אם לא אצליח:

שלא יהיה לי כסף ויאשימו אותי שלא עשיתי מספיק.

לאן עוד רצה המחשבה שלך כשאת חושבת את המחשבה?

היא רצה לפנטזיה, שם אני רואה את עצמי אשה מצליחה

מה את מרוויחה מלחשוב את המחשבה?

שאם אחשוב אותה, אצליח.

כאילו היא נותנת לי שליטה על מה שיקרה לי בחיים.

ואני חוששת שאם לא אחשוב אותה - אני לא אצליח

האם המחשבה הזו גורמת לך מתח או שלווה? מתח

האם את יכולה למצוא סיבה להרפות מהמחשבה? כן

מסקרן אותי לראות מה יש בלעדיה היות והיא גורמת לי למתח ולנוקשות מחשבתית וגופנית

4. מי תהיי ללא המחשבה?

בבת אחת משהו נרגע.

כאילו ירדתי זה עתה מהרכבת הדוהרת.

אני נוכחת במה שעכשיו, ברגע הזה, בתקופה הזו, במקום בו אני נמצאת עם העסק

ואני לא יודעת לאן זה ילך.

אני פתוחה למה שיהיה בעתיד

אני עושה את מה שאני עושה בעסק מתוך הנאה ומה שאין בו הנאה,

אני מתבוננת וחוקרת לגלות מה יש שם.

אני יותר קשובה לעצמי, למה שבא מבפנים.

אני עסוקה ביצירה ובנתינה במקום בלהשיג כסף והישגים.

ואני סקרנית. לא יודעת לאן זה ייקח אותי.

מתמסרת למציאות.

שתשיט אותי לאן שתשיט...

וזו הרגשה נעימה.

אני יכולה לנשום וליהנות מהדברים הקטנים שברגע הזה

השמים, הספה, הסלון, הקפה, הספרים

היפוכים:

אני לא צריכה להצליח

א. עד עכשיו לא הצלחתי ואני בסדר גמור.

ב. כי בדרך לשם אני לומדת כל כך הרבה ואני לא יודעת מה יהיה כשאגיע (ואיך אדע בכלל שהגעתי?)

ג. אני לא צריכה להצליח כדי להרגיש טוב עם עצמי, כדי לאהוב את עצמי. זה אני יכולה כבר עכשיו...

החשיבה שלי צריכה להצליח

א. החשיבה שלי מאמינה שכאשר אצליח אשתחרר מרגשות האשמה

ב. החשיבה שלי מאמינה שכאשר אצליח יהיה לי יותר שקט

ג. החשיבה שלי מאמינה שכאשר אצליח אהיה יותר בטוחה בעצמי

ובזמן שהיא מאמינה בכל זה, החיים נחיים. החיים קורים

ויש רגעים בהם אני לא מרגישה אשמה

ויש רגעים בהם אני חווה שקט

ויש רגעים בהם אני מרגישה בטוחה בעצמי

אז מה הקטע של ההצלחה ???

ציטוט:

״אתם יכולים לדעת שהמציאות טובה כפי שהיא, מפני שכאשר אתם מתווכחים איתה, אתם חווים חרדה ותסכול. כל מחשבה מלחיצה היא ויכוח עם המציאות, וכל המחשבות הללו הן רק וריאציות על הנושא: ״אני רוצה את...״, ״אני צריכה את״, ״הוא צריך...״, היא לא צריכה...״ תמיד כואב להתווכח עם מה שיש.

ביירון קייטי


bottom of page