top of page

מחשבות על הצלחה ואיזו תשובה נתנה לי כוס התה


מי הם אלה שמצליחים?

למה יש כאלה שמצליחים וכאלה שלא?

(כשאני כותבת מצליחים אני מתכוונת לצד הכספי של העסק -

כלומר - מרוויחים הרבה כסף)

האם זה תלוי בדרך הבניה והשיווק של העסק?

האם זה קשור לאופי של בעל העסק?

האם זה עניין של מזל?

יש אנשים שהצליחו ומאמינים שגילו את ה-שיטה.

אז הם הופכים להיות מורים ומלמדים את ה-שיטה.

ואז?

או שזה עובד, או שלא...

פעם, כשהייתי בסקול של ביירון קייטי בגרמניה

ישבתי בשקט והתבוננתי בכוס התה שהיתה מולי על השולחן.

שאלתי אותה -

מה אני צריכה לעשות כדי שהעסק שלי יצליח?

השאלה הזאת באה אחרי שנים רבות של ניסיונות להקים עסק

שלא ממש הצליח...

אז ישבתי בשקט והקשבתי לתשובה של ׳כוס התה׳

וכוס התה הפתיעה אותי, כי התשובה שעלתה בתוכי היתה מילה אחת:

באהבה.

התרגשתי לגילוי התשובה,

כי התשובה התוותה לי את הדרך.

היא לא נתנה נוסחאות להצלחה, היא התוותה לי את הדרך.

ומאז, המסלול הפנימי שאני עוברת עם העסק שלי הוא:

פינוי הדרך לאהבה.

האהבה, התום, החברות, השותפות, החיבור

כולם נמצאים בילד-אין בתוכי

והעבודה שלי היא לראות, לשחרר ולהמיס

את הפחד, האשמה והביקורת שמכסים את אלו, שהם הפנים הטבעי שלי (ושל כל אחד)

זה תהליך שלוקח זמן

אבל אין מה למהר...

אני מזכירה לעצמי, לעשות אותו באהבה

וכשאני פוגשת פחד, אשמה או ביקורת

מתבוננת בהם, מקשיבה, חוקרת את המחשבה שנמצאת שם

וככה, לאט לאט, הם נמסים

ואני יכולה לחוות את האהבה

לעצמי, למה שאני עושה ולאנשים והלקוחות שאני פוגשת בדרך

והכסף?

עליו נדבר בפוסט הבא


bottom of page