top of page

לקוחות 1 - הסקיצה הראשונה


לפוסט קראתי לקוחות 1

כי אני בטוחה שיהיו עוד פוסטים בנושא.

לקוחות זה אחד הנושאים הכי מעניינים ומאתגרים בעסק. מפגש של שני עולמות, שתי תפיסות, שתי נקודות מבט שונות ולפעמים גם יותר מזה.

זה המקום להביא את המקצועיות שלי, הידע, היצירתיות והניסיון ולפגוש את רצונותיו של הלקוח.

במקרים הכי קלים וכייפים הכל זורם... אבל לא תמיד זה כך ופה המקומות המאתגרים. בפעמים האלו אני נדרשת לשים את האגו בצד ולהקשיב טוב יותר ללקוח.

הסקיצה הראשונה אחד הרגעים הכי לא צפויים אצלי בעסק הוא תגובת הלקוח לאחר משלוח הסקיצה הראשונה.. עם כל עבודת ההכנה שאני עושה לפי כן והכנת הסקיצות שמבוססות על עבודה זה הסקיצה הראשונה פוגשת את הלקוח עם הדבר עצמו ומעלה אצלו שאלות פנימיות זה באמת אני? (העסק שלי) זה באמת המסר שלי? זאת התדמית שבאמת מייצגת אותי ואת העסק שלי? זה קצת כמו לעמוד מול הראי...

ולפעמים הוא נבהל ולא בטוח בעצמו ולא יודע להגיד מה אהב ומה לא... ופוסל את הכל בהינף עכבר

פעם הייתי נבהלת כשהייתי מקבלת תגובה כזאת היום כבר פחות... אני משוחחת עם הלקוח ומנסה להבין מה אהב יותר ומה פחות ובדרך כלל, אחרי השיחה, התמונה מתבהרת ואנחנו יודעים לאן להמשיך.

כשאני מעבירה סקיצות ללקוח אני תמיד מעבירה סקיצות לרעיונות עם קונספט שאני אוהבת. לפעמים מכניסה בהם הומור, שאני לא יודעת אם הלקוח יבין או לא. על כן אני מציעה מספר כיוונים.

באחת הפעמים שלחתי סקיצה ללוגו לצילה שהלכה להקים בלוג חדש. הייתי סקרנית ומתוחה לתגובתה הראשונה. צילה הגיעה אלי אחרי שקיבלה כבר סקיצות ללוגו ממעצבת אחרת שאותן היא ממש לא אהבה. ואכן, קיבלתי מצילה הודעת וואצאפ ארוכה והסטרית שהלחיצה והבהילה גם אותי. לאחר שנרגעתי הרמתי לה טלפון. שאלתי, הקשבתי, כיוונתי ובסוף השיחה בחרנו את הכיוון של הלוגו איתו המשכנו עד הסוף.

שורה תחתונה: מה שלמדתי מכל זה להיות קשובה ללקוח (גם אני אוהבת שמקשיבים לי) לשחרר קצת את האגו שלי ואז המפגש הופך להיות נעים, פורה ו..


bottom of page